Rozbil se Vám mobil? Máte ho pojištěný? Pojišťovna Vám nemusí škodu uhradit.

11.04.2018

Znáte to, vyndáváte věci z kapsy, tašky a vypadne Vám u toho mobilní telefon, nebo jdete po ulici, zarputile řešíte otázky života a smrti, Vás či Vašich známých či jiných konzumentů na sociálních sítích a při troše neopatrnosti Vám vypadne telefon z ruky. Displej má krásného nového pavouka, na kterého jste patřičně pyšní a který Vás řízne do ucha při každém telefonátu, píše nesmysli do zpráv a to správné písmenko ne a ne zmáčknout. Díky tomu vidíte jen půlku zprávy a musíte si tak domýšlet co vlastně že Vám to píšou. A to nemluvím, že si telefon někde zapomenete nebo Vám ho někdo ukradne.

Chápu, že většina má telefon do pěti tisíc a neřeší tyto věci a s myšlenkou, vždyť to moc nestálo, koupím nový. Ale pak se stane to, že je rozbitý a ejhle. Pídili jste se někdy po tom, co a jak vlastně to pojištění hradí a kde je lepší ho uzavřít?

,,A to jako že si na něj sednu a vy mi to bez řečí vyměníte". 

Nejprve se zabývejme první variantou, kdy si koupíte nový mobil a hned při prodeji se Vám snaží vnutit pojistku, která Vám vše zaplatí. Vše také záleží na tom, jaké pojištění si zakoupíte, to že prodejce má několik variant na výběr a že ta nejlevnější nebude ta pravá, to asi pochopíme každý, nebo spíš se nespokojíme, když už se rozhodneme to platit s tím co nám to kryje. Důležité aspekty pojištění jsou ztráta, krádež, rozbití telefonu, rozbití displeje a v neposlední řadě finanční spoluúčast.

Druhá varianta je že si sjednám samostatné pojištění svého nového miláčka přímo u mnou vybrané pojišťovny. I Když pojištění může být nakonec stejné, protože zrovna prodejce má smlouvu s Vaší pojišťovnou. Ale na druhou stranu, při takovémto pojištění se vám dostane odborných odpovědí na Vaše otázky, protože jste s odborníkem na pojištění a ne s vyškoleným prodavačem elektroniky, který má navýšit obrat firmy. Samozřejmě nic proti nim, ale když se mi stane, že na otázku mi je odpovězeno, že na tuto otázku dostanu odpověď ve všeobecných podmínkách, pak je asi něco špatně.

,, Když se Vám s tím něco stane, tak to jen donesete a my Vám dáme nový přístroj"

Ruku na srdce, kdo toto už při nákupu jakékoliv elektroniky od prodavače slyšel. Zní to nádherně, ale skutek, utek. V každé pojistce je určitá spoluúčast. Tudíž je zřejmé, že nás to již něco bude stát. A co je nejdůležitější, situace při které se Váš mazel rozbil musí být nahodilá a nepředvídatelná. Dále nesmí být způsobena úmyslem nebo situací, které jste  mohli předejít. 

Určitě bych se i pozastavil na délce pojištění, neboť další věcí je, že se cena pojištění vypočítává z kupní ceny a ta se každý měsíc, opotřebením snižuje. Máte-li telefon, který stál pět tisíc a berete si pojištění na tři roky, dá se předpokládat že za dva roky bude hodnota poloviční a když k tomu vezmeme minimální spoluúčast 10 % z pojistného plnění. Nedostanete zpět téměř nic a to nemluvím o jiném telefonu, který Vám při prodeji slíbili.

Pojištění určitě ano, ale dobře se informovat a neměli by jste se spoléhat jen na informace, které obdržíte od prodejce, ve spěchu při prodeji, ale důkladně se seznámit s podmínky pojištění. 

                                                                                                                                        M.K.